Η υπουργός διευκρίνισε ότι για όλες τις παραπάνω κατηγορίες συνεχίζεται η στήριξή τους και τον Μάιο, συμπληρώνοντας πως συνολικά 24 εκατομμύρια ευρώ διατίθενται για τους μισθωτούς και απασχολούμενους του πολιτισμού και των εργαζομένων στον κλάδο.
Ανακοίνωσε τη στήριξη των εγγεγραμμένων ΑΜΚΕ Πολιτισμού στο Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων του ΥΠΠΟΑ, κατόπιν ειδικής πρόσκλησης με επιχορήγηση απευθείας από το ΥΠΠΟΑ, 2,5 εκατ. ευρώ.
Μητρώο Καλλιτεχνών και Δημιουργών
Η υπουργός εξήγγειλε τη λειτουργία από τις 13/05 ειδικής πλατφόρμας στην ΕΡΓΑΝΗ του υπουργείου Εργασίας για την καταγραφή καλλιτεχνών και δημιουργών ανά κλάδο και μετεξέλιξή του σε Μητρώο Καλλιτεχνών και Δημιουργών του ΥΠΠΟΑ.
Όπως είπε, είναι η πρώτη φορά που γίνεται καταγραφή των πραγματικών δυνάμεων του Πολιτισμού με διαφάνεια έτσι ώστε να είναι ευκολότερη και αποτελεσματικότερη η συγκρότηση πολιτικών και χρηματοδοτικών εργαλείων.
Για τα ΔΗΠΕΘΕ η κ. Μενδώνη ανακοίνωσε την άμεση εκταμίευση του συνόλου της επιχορήγησής τους, χωρίς προϋποθέσεις, ενώ για το Επιχορηγούμενο Θέατρο (ΑΜΚΕ) είπε ότι θα διπλασιαστεί το ποσό επιχορηγήσεων για το 2020, ότι επεκτείνεται η θεατρική περίοδος 2019-2020 ως 31.05.21 και η θεατρική περίοδος 2020-2021 ως 31.12.21. Διευκρίνισε ότι δεν θα ζητηθεί, σε καμία περίπτωση, επιστροφή των επιχορηγήσεων, ακόμα και αν δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν οι παραστάσεις. Ανάλογα μέτρα ανακοίνωσε και για τον Επιχορηγούμενο Χορό (ΑΜΚΕ) με διπλασιασμό του ποσού επιχορηγήσεων για το 2020, επέκταση της περιόδου 2019-2020 ως 31.08.21 και επέκταση της περιόδου 2020-2021 ως 31.12.21.
Αναφέρθηκε επίσης στην έκδοση κουπονιού με 18μηνη ισχύ για τη δυνατότητα παρακολούθησης πολιτιστικών δρωμένων στο μέλλον για όσους είχαν κλείσει εισιτήρια για παραγωγές που ακυρώθηκαν
Η υπουργός δεν απέκλεισε μάλιστα αν χρειαστεί να υπάρξει και νέο αναπτυξιακό πακέτο για τον χώρο του Πολιτισμού τον Σεπτέμβριο.
Το χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα των χώρων Πολιτισμού
Σε ό,τι αφορά την επαναλειτουργία των χώρων Πολιτισμού η κ. Μενδώνη είπε ότι από 18 Μαΐου 2020 ανοίγουν αρχαιολογικοί χώροι και ξεκινούν οι πρόβες και τα κινηματογραφικά γυρίσματα. Από την 1η Ιουνίου ξεκινά η λειτουργία των θερινών κινηματογράφων και από 15 Ιουνίου των Μουσείων. Από 15 Ιουλίου θα επιτραπούν τα δρώμενα σε ανοιχτούς χώρους.
Επισήμανε πάντως πως όλα εξαρτώνται από την πορεία της επιδημιολογικής καμπύλης και πως τα δεδομένα θα αξιολογούνται διαρκώς και το χρονοδιάγραμμα θα αναπροσαρμόζεται.
Οι νέοι κανόνες λειτουργίας
Σε κάθε περίπτωση, τόνισε, θα ληφθούν εξειδικευμένα μέτρα προστασίας εργαζομένων και κοινού και θα τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας. «Και στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία και σε όλες τις εκδηλώσεις θα είμαστε σε διαβούλευση και τη στιγμή που θα πρέπει θα έχουμε καθορίσει και την προσέλευση και την έξοδο και θα έχουμε ορίσει τις θέσεις που πρέπει να βρίσκεται ο κάθε καθήμενος ή ο κάθε όρθιος θεατής» είπε.
Ειδικότερα για τους αρχαιολογικούς χώρους σημείωσε πως θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις 1,5 μέτρου, θα εισέρχεται συγκεκριμένος αριθμός ατόμων ανά ώρα, θα υπάρχει σύσταση για τη χρήση προστατευτικής μάσκας και αντισηπτικού και θα τηρούνται οι ειδικοί κανόνες για τους χώρους υγιεινής.
Σε ό,τι αφορά τα Μουσεία, η υπουργός διευκρίνισε πώς θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις 2 μέτρων. Θα επιτρέπονται κλιματιστικά μόνο ανοικτού κυκλώματος, θα εισέρχεται συγκεκριμένος αριθμός ατόμων ανά ώρα και θα συνόσταται επίσης η χρήση μάσκας και αντισηπτικού. Θα τηρούνται ειδικοί κανόνες για τους χώρους υγιεινής αλλά και ειδική διαδικασία ρύθμισης της ροής εισόδου-εξόδου για το κοινό.
Για τα θερινά σινεμά είπε ότι θα ισχύει όριο πληρότητας στο 40% ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις και ότι επίσης θα υπάρχει σύσταση για χρήσης μάσκας και αντισηπτικού και θα οριστούν ειδικοί κανόνες για τους χώρους υγιεινής. Παράλληλα θα υπάρχει μέριμνα για ειδική διαδικασία ρύθμισης της ροής εισόδου-εξόδου του κοινού.
Αναφορικά με την έναρξη των προβών και των γυρισμάτων κινηματογραφικών παραγωγών είπε πως θα πρέπει να τηρούνται οι ανάλογες αποστάσεις και σε κλειστούς χώρους θα πρέπει να εξασφαλίζεται επαρκής αερισμός και εξαερισμός, αλλά και να γίνονται απολυμάνσεις πριν και μετά το τέλος κάθε πρόβας / γυρίσματος. Τα είδη ατομικής προστασίας που συστήνεται να χρησιμοποιούν οι καλλιτέχνες και εργαζόμενοι είναι προστατευτική μη ιατρική μάσκα, αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα για τα χέρια και προστατευτική προσωπίδα (στις πρόβες). Ειδικοί κανόνες θα πρέπει να εφαρμόζονται και για μακιγιάζ, κομμωτήριο, βεστιάριο, εξοπλισμό κ.λπ.
Για τα ζωντανά θεάματα η κ. Μενδώνη διευκρίνισε ότι τα άτομα -με μη ιατρική μάσκα- που μπορούν να βρίσκονται στη σκηνή πρέπει να τηρούν τις ενδεδειγμένες αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μέτρου μεταξύ τους. Θα ισχύει όριο πληρότητας 40%, ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις και η σκηνή θα πρέπει να απέχει τουλάχιστον 3 μέτρα από την πρώτη σειρά καθισμάτων. Σε περίπτωση εκδήλωσης όπου το κοινό είναι όρθιο θα πρέπει να τηρείται η απόσταση του 1,5 μέτρου και θα συνίσταται και σε αυτή την περίπτωση η χρήση μάσκας και αντισηπτικού.
Όπως σημείωσε η υπουργός, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θα προσαρμόσει τις δράσεις του αναλόγως και θα εστιάσει στις παραγωγές των κρατικών πολιτιστικών φορέων, ενώ θα αξιοποιήσει και τις νέες τεχνολογίες. Επιπλέον το υπουργείο σε συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς του θα διοργανώσει σε αρχαιολογικούς χώρους 200 «μικρά» πολιτιστικά δρώμενα.
Καλλιτεχνική εκπαίδευση
Για την καλλιτεχνική εκπαίδευση ανακοίνωσε ότι ακαδημαϊκό έτος θα παραταθεί έως τις 31 Ιουλίου 2020 και θα υπάρξουν εξειδικευμένες ανακοινώσεις για τις πτυχιακές εξετάσεις.
Επισήμανε πως το υπουργείο έχει προχωρήσει στην κτήση λογισμικού τηλε-εκπαίδευσης για τις κρατικές δομές καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και συστήνει τη χρήση του όπου είναι εφικτό.
Απάντηση στην κριτική περί καθυστερήσεων
Η υπουργός απέρριψε την κριτική περί «καθυστερήσεων» στην ανακοίνωση των μέτρων στήριξης του κλάδου, θυμίζοντας ότι από τις 2 Απριλίου η κυβέρνηση παρουσίασε το αναπτυξιακό πακέτο ύψους 15 εκατομμυρίων και είχε μιλήσει τότε και για ένα δεύτερο πρόγραμμα στήριξης. Αναφέρθηκε επίσης στην ποικιλομορφία των εργασιακών σχέσεων στον χώρο του Πολιτισμού και για τον λόγο αυτό υπήρξαν διορθωτικές κινήσεις με στόχο να καλυφθεί όσο το δυνατόν ευρύτερος πληθυσμός.
naftemporiki.gr