Σε ΦΕΚ η διάταξη για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων και τις άδειες ειδικού σκοπού

2020-05-13

Σε ΦΕΚ ο νόμος 4686/2020 που περιλαμβάνει τα άρθρα για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων και τις άδειες ειδικού σκοπού των εκπαιδευτικών - Τι προβλέπουν

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ο νόμος 4686/2020 που περιλαμβάνει το άρθρο 63 σχετικά με την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο και το άρθρο 64 σχετικά με τις άδειες ειδικού σκοπού των εκπαιδευτικών.

Η ρύθμιση για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων προβλέπει τα εξής:

1. Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλον λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός.

Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημικών νόσων. Σκοπός της παρεχόμενης δυνατότητας όλων των ανωτέρω περιπτώσεων είναι αποκλειστικά η παροχή εκπαίδευσης.

2. Στο πλαίσιο της διαδικασίας της παραγράφου 1, δεν επιτρέπεται η καταγραφή και αποθήκευση του παραδιδόμενου μαθήματος, παρά μόνον η ζωντανή μετάδοση ήχου ή/και εικόνας σε πραγματικό χρόνο για τον ανωτέρω συγκεκριμένο σκοπό. Τα μεταδεδομένα που τυχόν παράγονται στο ίδιο ως άνω πλαίσιο διατηρούνται για συγκεκριμένο εύλογο χρονικό διάστημα, όπως αυτό προσδιορίζεται στο πλαίσιο επεξεργασίας των συγκεκριμένων δεδομένων, μετά την πάροδο του οποίου καταστρέφονται.

Η επεξεργασία των εν λόγω μεταδεδομένων επιτρέπεται αποκλειστικά για σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς. Υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων κατά την έννοια του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.») είναι:

α) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και β) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης το πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, ή άλλου είδους νομική οντότητα ανεξαρτήτως νομικής προσωπικότητας στα οποία έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της αντίστοιχης ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής.

3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά τη διενέργεια εκτίμησης αντικτύπου σχετικά με την προστασία δεδομένων (Ε.Α.Π.Δ.) σύμφωνα με τα άρθρα 35 παράγραφος 1 του Γ.Κ.Π.Δ. και 65 του ν. 4624/2019 (Α΄ 137), ορίζονται και ρυθμίζονται ο τρόπος και τα μέσα τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις περιστάσεις αυτές, ο τρόπος συμμετοχής των εκπαιδευτικών και των μαθητών σε αυτήν, οι όροι και οι προϋποθέσεις διενέργειας της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων τυχόν οργανωτικών ή/και τεχνικών μέτρων προς διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

Ειδικές ρυθμίσεις για την άδεια ειδικού σκοπού:

Για το εκπαιδευτικό προσωπικό που απασχολείται με οποιοδήποτε καθεστώς εργασίας σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης, τυπικής ή μη τυπικής, και της κατάρτισης εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 5 του άρθρου 5 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α΄ 76).

Οι υποβληθείσες από την 1η Μαΐου 2020 και έως την έναρξη ισχύος του παρόντος αιτήσεις για χορήγηση της άδειας ειδικού σκοπού εξετάζονται αποκλειστικά με βάση την παρούσα ρύθμιση.

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ 

alfavita.gr

Τρέχουν» οι αιτήσεις για την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά 35 ατόμων στον Δήμο Καλλιθέας. Υπενθυμίζεται πως το νέο προσωπικό θα εργαστεί για τη στελέχωση της Διεύθυνσης Άθλησης του Δήμου, που εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα του Νοτίου Τομέα Αθηνών.

«Ύψιστη προτεραιότητα» χαρακτηρίζει η δημοτική Αρχή Κηφισιάς την κοινωνική ευθύνη, καθώς όπως σημειώνει, «αγωνίζεται καθημερινά για τη διασφάλιση της ευημερίας των κατοίκων της πόλης μας» και προσθέτει ότι «σε μια πρωτόγνωρη εποχή, η συνέργεια των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τον ιδιωτικό τομέα μπορεί να επιφέρει οφέλη για την κοινωνία».

«Σχολικό περιβάλλον και εκπαίδευση: μαθησιακή ετοιμότητα, δυσκολίες και άλλες προκλήσεις» θα είναι το θέμα της 4ης συνάντησης της ακαδημίας γονέων «Από το Α έως το Ω» που θα πραγματοποιηθεί στο Περιστέρι.

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζει ο e-ΕΦΚΑ την υλοποίηση της καινοτόμου πιλοτικής δράσης σχετικά με την πληροφόρηση ασφαλισμένων για το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα, ξεκινώντας ήδη, μέσα στον Μάρτιο, τον δεύτερο κύκλο ενημέρωσης.

Έναν ρομποτικό βοηθό αγορών στο σούπερ μάρκετ για άτομα με προβλήματα όρασης σχεδίασαν μαθητές του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης (ενταγμένου στο ΑΠΘ).

Αλλαγές στα ωράρια των φορτοεκφορτώσεων εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας, προανήγγειλε ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας μιλώντας στο συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024» που διεξάγεται στην Τεχνόπολη.

Μία ενδιαφέρουσα συνάντηση με μαθητές του 2ου και του 35ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά της ομάδας ρομποτικής RoboMpliMplikia είχε ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά.