«Οδός Πολυδούρη» με την Ιωάννα Παππά ελεύθερη στο διαδίκτυο

2020-04-21

Η «Οδός Πολυδούρη», ο θεατρικός μονόλογος της Ρούλας Γεωργακοπούλου που "χάρισε'' στην Ιωάννα Παππά το βραβείο Μελίνα Μερκούρη, προσφέρεται διαδικτυακά στο κανάλι του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας στο Youtube

Επί σκηνής η ποιήτρια λίγο πριν πεθάνει. Με ψυχοπομπό ένα αντιφυματικό ραδιοφωνικό μήνυμα της εποχής να της μετράει τις ώρες, η Μαρία Πολυδούρη ξηλώνει το φόρεμά της μέχρι να μείνει γυμνή και ταυτόχρονα μονολογεί, εσωστρέφεται, εξωστρέφεται, χορεύει φοξτροτ, τραγουδάει Αττίκ και απευθύνεται με κοριτσίστικο θυμό σε όσους έχουν φτιάξει το «μύθο» της, συχνά χωρίς την συγκατάθεσή της: Στο κοινό που την ταύτισε με τον Καρυωτάκη και περιορίστηκε στη μελοδραματική εκδοχή της ερωτικής της ιστορίας. Στους μολυσματικούς νοτιάδες της Καλαμάτας που επηρέασαν την ποίηση της παιδιόθεν, στην τρέλα της παρισινής ζωής που επέσπευσε το θάνατο από φυματίωση. Στην μητέρα της που προετοίμασε τον ανήσυχο χαρακτήρα της μέσα από πρώιμες φεμινιστικές αναζητήσεις της Καλλιρόης Παρρέν. Στον ίδιο τον Καρυωτάκη που έμεινε αμετακίνητος στην ενόρμηση θανάτου κακοποιώντας τον έρωτά της και αγνοώντας το κάλεσμα της ζωής.

«Σ' αυτόν τον πολυφωνικό μονόλογο η Μαρία Πολυδούρη θα ανακαλέσει την ηχητική μπάντα των παιδικών της χρόνων και μέσα από μια οικογενειακή γιορτή θα εμπλέξει στην υπόθεσή της τον μισογύνη Ροϊδη, τον ανοιχτόμυαλο Παλαμά, τον σκεπτικιστή Καρκαβίτσα και τον παραδοξολόγο Καμπούρογλου, οι οποίοι παρίστανται στη σκηνή ex absentia», σημειώνει η συγγραφέας, Ρούλα Γεωργακοπούλου.

«Δεν πρόκειται για μια προσωπογραφία της Μαρίας Πολυδούρη», εξηγεί ο σκηνοθέτης, Θοδωρής Γκόνης,. «Πρόκειται γιατο δρόμο που άνοιξε η Μαρία Πολυδούρη, την οδό που κατοικείται απ' όλες τις γυναίκες του κόσμου, από την Κλεαρέτη Δίπλα- Μαλάμου έως τη SylviaPlath. Απ'όλες τις ποιήτριες του κόσμου. Ακόμα κι απ' αυτές που δεν έχουν γράψει ούτε ένα στίχο. Κυρίως απ' αυτές. Έχοντας αυτό σαν οδηγό, σαν GPS- κι έναν μονόλογο Λερναία Ύδρα-, βρεθήκαμε ηθελημένα πολύ μακριά της, για να καταλάβουμε τελικά πως η απόσταση είναι που σε φέρνει κοντά σε ένα τέτοιο πρόσωπο. Η απόσταση σου επιτρέπει τη συνάντηση».

Πληροφορίες παράστασης:

Κείμενο: Ρούλα Γεωργακοπούλου
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά- Κοστούμια: Ελένη Στρούλια
Μουσική: Αλέξανδρος Γκόνης
Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Φωτογραφίες παράστασης: Σπύρος Στάβερης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ζωή Δρακοπούλου

Την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη ερμηνεύει η Ιωάννα Παππά.

Ρούλα Γεωργακοπούλου - Υποψήφια για το Βραβείο «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ 2014» δραματουργίας ελληνικού έργου

Ιωάννα Παππά - Υποψήφια για το Βραβείο «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ 2014» ερμηνείας ηθοποιού σε ελληνικό έργο

Δείτε την παράσταση εδώ - από σήμερα και για 48 ώρες

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η διαμάχη μεταξύ του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα και του προηγούμενου Κώστα Μπακογιάννη σχετικά με τα έργα που αφορούν το γήπεδο του ΠΑΟ και εντάσσονται στο συνολικό έργο της «Διπλής Ανάπλασης».

Το πρώτο διήγημα της Άννας Βαγενά, που σύντομα θα εκδοθεί από τις εκδόσεις «ΌΤΑΝ», γίνεται παράσταση σε μορφή μονολόγου από την ίδια. Πρόκειται για μια τρυφερή ερωτική ιστορία, με πολύ χιούμορ και συγκίνηση, για έναν έρωτα που ήρθε αργά.

Δύο και τρεις εργάσιμες μέρες - συνολικά έως και 6 μέρες με αργίες και Σαββατοκύριακα - πρέπει να περιμένουν όποιοι μεταφέρουν χρήματα από τράπεζα σε τράπεζα και όποιες επιχειρήσεις πληρώνονται από πελάτες τους μέσω τράπεζας στην οποία οι ίδιες δεν έχουν λογαριασμό.