Το "Ασημένιο Βέλος" θα σφυρίξει πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη

2018-08-20

Το Frecciargento ETR 485, το τρένο το οποίο θα φέρει τη νέα εποχή στον ελληνικό σιδηρόδρομο, θα σφυρίξει για πρώτη φορά στις 8 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είναι ενταγμένη στον ιταλικό όμιλο FSItaliane, είναι έτοιμη να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, μόλις η ΕΡΓΟΣΕ παραδώσει τη διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση, σε όλο το μήκος της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Το τρένο έχει την ονομασία "Pendolino", είναι κατασκευής του 1997, έχει πλήρως ανακαινιστεί πριν μία δεκαετία και μπορεί να φτάσει ταχύτητες μέχρι και 250χλμ/ώρα. Η επίσημη παρουσίαση του θα γίνει στις 8 Σεπτεμβρίου 2018 εν μέσω ΔΕΘ και στόχος είναι να καταδειχθεί η ετοιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει δρομολόγια με τις νέες υπερταχείες εφόσον τα έργα και τα συστήματα στις γραμμές ολοκληρωθούν. 

Υπενθυμίζεται πως τέλος Μαίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης, είχε ζητήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ «να φέρει τα τραίνα», όπερ και συμβαίνει. Η πρώτη λοιπόν αμαξοστοιχία, το ιταλικό «ασημένιο βέλος» θα αφιχθεί στη Θεσσαλονίκη στις 27 ή στις 28 Αυγούστου όπου και θα περιμένει, για να κάνει το ντεμπούτο του στο ελληνικό δίκτυο, το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ από το Voria.gr, το τρένο θα το συνοδεύσουν Έλληνες τεχνικοί από τα σύνορα Σλοβενίας - Κροατίας μέχρι τα ελληνικά σύνορα. Οι Έλληνες τεχνικοί θα έχουν μία ολιγοήμερη εκπαίδευση στην Ιταλία, ενώ το προηγούμενο διάστημα Έλληνες μηχανοδηγοί επίσης εκπαιδεύτηκαν στην Ιταλία.

Το τρένο θα μείνει στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη για το διάστημα της 83ης Διεθνούς Έκθεσης και στη συνέχεια θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, καθώς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη (σ.σ. μέχρι το Δομοκό). Τα έργα αναβάθμισης της γραμμής Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός αναμενόταν να παραδοθούν τον Ιούνιο του 2018, ημερομηνία που μετατέθηκε για το φθινόπωρο, χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνονται ως τότε τα συστήματα ETCS και φωτοσήμανσης.

Η FSItaliane και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν δεσμευτεί να φέρουν στην Ελλάδα σύγχρονο τροχαίο υλικό, μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο σημειωτέον ανήκει στον ΟΣΕ. Το ETR 485 που έρχεται για τα πρώτα δρομολόγια σε ελληνικό έδαφος, έχει μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ/ώρα, αλλά στο σύντομο ταξιδάκι στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κατερίνη, δεν θα ξεπεράσει τα 200 χλμ/ώρα, ταχύτητα που θα πιάσει μόλις για 1'.

Πηγή: Voria.gr

Οι κατσίκες μπορούν να διακρίνουν τις διαφορετικές ανθρώπινες εκφράσεις και προτιμούν τα γελαστά πρόσωπα από τα θυμωμένα, αποκαλύπτει έρευνα τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Σχετικά με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης απάντησε ότι η διαδικασία, η οποία αποτελείται από δύο φάσεις (η πρώτη είναι τον Ιούλιο και η δεύτερη τον Σεπτέμβριο), δεν έχει τελειώσει.