Τι πρέπει να προσέχετε με τις σαλάτες

2017-11-29

Η σαλάτα θεωρείται από πολλούς μια σίγουρη και ασφαλής επιλογή κατά τη διάρκεια της δίαιτας.
Μάλιστα, τους καλοκαιρινούς μήνες επιλέγεται πολύ συχνά ως βραδινό αλλά και σαν ελαφρύ μεσημεριανό γεύμα, αφού εκτός από -φαινομενικά- λίγες θερμίδες, προσφέρει και μια αίσθηση δροσιάς.

Στην πραγματικότητα όμως, δε θα πρέπει να είμαστε και τόσο σίγουροι, αφού δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου μια σαλάτα αποδίδει πολύ περισσότερες θερμίδες από πιάτα που ενδεχομένως θεωρούνται «παχυντικά»...

Παρακάτω, λοιπόν, θα δείτε μερικές δημοφιλείς επιλογές σαλάτας και τι θα πρέπει να προσέχετε, εάν τις προτιμήσετε:

Σαλάτες τύπου σεφ- Caesar's: Μπορεί η βάση τους να αποτελείται από πράσινη σαλάτα, αλλά τις περισσότερες φορές, τα υλικά που προστίθενται, όπως το κίτρινο τυρί και τα αλλαντικά αυξάνουν κατά πολύ το θερμιδικό τους περιεχόμενο. Επιπλέον, περιέχουν dressing με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες. Επομένως, εάν επιλέξετε μια τέτοιου τύπου σαλάτα, προτιμήστε να αφαιρέσετε τα αλλαντικά και ζητήστε να σας φέρουν το dressing ξεχωριστά ώστε να προσθέσετε μικρή ποσότητα. Από την άλλη, αν τη φτιάξετε στο σπίτι, επιλέξτε τυρί χαμηλών λιπαρών, άπαχα αλλαντικά, όπως για παράδειγμα φιλέτο γαλοπούλας και light μαγιονέζα για το dressing.

Χωριάτικη - Ντάκος: Πρόκειται για επιλογές υψηλής διατροφικής αξίας, πλούσιες σε ευεργετικά συστατικά και φυτικές ίνες. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να δίνετε προσοχή σε ορισμένα υλικά, όπως το ελαιόλαδο, οι ελιές και τα παξιμάδια, καθώς έχουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα. Έτσι, μια καλή ιδέα είναι να προσθέτετε τα εν λόγω υλικά σε μετρημένες ποσότητες, ώστε να μην ξεφύγετε ...θερμιδικά.

Μακαρονοσαλάτες: Εδώ, ο όρος «σαλάτα» είναι παραπλανητικός, καθώς ουσιαστικά, πρόκειται για μακαρονάδες, που απλά περιέχουν και λαχανικά. Σε αυτή την περίπτωση, απαιτείται έλεγχος στη μερίδα που καταναλώνετε. Σκεφτείτε πως 1-1,5 φλιτζάνι είναι μια καλή ποσότητα. Επιπλέον, καλό θα ήταν να αποφεύγετε επιλογές που περιέχουν τυριά, αλλαντικά ή/και λιπαρές σάλτσες.

govastileto.gr

Μελέτη που έγινε από τον Δρ. Επαμεινώνδα Φούντα στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, διαπίστωσε ότι τα άτομα που κοιμούνται λιγότερο από 6 ώρες κάθε βράδυ έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

Μια μελέτη που χρησιμοποιεί δεδομένα από 28 εκατομμύρια ανθρώπους, δείχνει ότι το αλκοόλ βλάπτει από την πρώτη σταγόνα. Και είναι υπεύθυνο για περισσότερους θανάτους παγκοσμίως από ό, τι αναμενόταν. Αυτό αποδεικνύεται από μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Lancet (GBD Alcohol Colaborators, 2018).

"Οι εξελίξεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αττική δυστυχώς δημιούργησαν σοβαρές απώλειες σε ζωές, περιουσίες και ολόκληρες κοινότητες. Από εκείνο το βράδυ έχουμε γίνει θεατές, μεταξύ των οποίων και τα παιδιά, όλων αυτών των δυσάρεστων εικόνων και των σκηνών που διαδραματίζονται στις πληγείσες περιοχές, μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης.