Τα 7 τεχνολογικά βοηθήματα που θα σώσουν πολλές ζωές στο δρόμο

2018-08-18

Το αυτοκίνητό μας είναι γεμάτο κάμερες, αισθητήρες και ραντάρ. Δεν μπορούμε να τα δούμε, αλλά είναι πάντα ενεργά όποτε οδηγούμε. Παρόλο που αυτά τα βοηθήματα δεν μας εμποδίζουν να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στο δρόμο, προσφέρουν σημαντική ασφάλεια και άνεση στις ημερήσιες μετακινήσεις μας. 

Η χρήση αυτών των μέσων, μεταξύ άλλων, θα σώσει 7,300 ζωές και θα αποτρέψει 38.900 σοβαρούς τραυματισμούς κατά την περίοδο 2020-2030, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ας δούμε, λοιπόν, λίγο πιο αναλυτικά επτά από τους πιο χρήσιμους βοηθούς όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι:

1. Αυτόματη εφαρμογή των φρένων που εμποδίζει τις συγκρούσεις: Για να αποφευχθούν συγκρούσεις, το σύστημα Front Assist ελέγχει την απόσταση του αυτοκινήτου μας σε σχέση με άλλα οχήματα ή πεζούς μπροστά μας. Όταν ο οδηγός δεν αντιδράσει σε επικείμενο κίνδυνο σύγκρουσης με το αυτοκίνητο μπροστά ή με πεζούς, το σύστημα εκπέμπει πρώτα μια προειδοποίηση και στη συνέχεια αυτόματα φρενάρει το αυτοκίνητο αν είναι απαραίτητο.

2. Λιγότερο αγχωτικές κυκλοφοριακές δυσκολίες: Πέδηση, επιτάχυνση και φρενάρισμα ξανά και ξανά. Τίποτα δεν είναι πιο κουραστικό από την οδήγηση σε έντονη κυκλοφορία, χαρακτηριστική των μεγάλων πόλεων. Το βοήθημα Jam Assist εκτελεί αυτές τις λειτουργίες ώστε ο οδηγός να χαλαρώσει. Μπορεί να αλλάζει αυτόματα τις ταχύτητες, να ρυθμίζει την ταχύτητα και να διατηρεί τη σωστή απόσταση ασφαλείας σε κάθε κατάσταση.

3. Απουσία ακούσιων αλλαγών λωρίδας: Η παραμονή στη λωρίδα μας μπορεί να είναι ευκολότερη με μια μικρή, αυτόματη ρύθμιση του τιμονιού. Με μια μπροστινή κάμερα που αναγνωρίζει τις σημάνσεις των λωρίδων, το Lane Assist μας προειδοποιεί όταν πρόκειται να βγούμε από την πορεία μας, είτε όταν οδηγούμε αργά είτε με μεγάλη ταχύτητα. Δεδομένου ότι μπορεί επίσης να κάνει αυτόματα διορθώσεις, αποτρέπει επικίνδυνες καταστάσεις αν ο οδηγός αποσπάται έστω και για λίγο".

4. Αναγνώριση των οδικών πινακίδων: Η Υποβοήθηση Αναγνώρισης Κινδύνων Οδήγησης συνδυάζεται με την κάμερα που έχει τοποθετηθεί στο μπροστινό μέρος του οχήματος για να ανιχνεύσει σημάδια που υποδεικνύουν όρια ταχύτητας, υπερβολικές απαγορεύσεις ή ακόμα και οδική εργασία. Αυτός ο οδηγός αποτελεί τον καλύτερο συνοδηγό προειδοποιώντας μας πολύ πριν το σημείο κινδύνου που θα ακολουθήσει. Οι πληροφορίες εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων και μπορούμε επίσης να διαμορφώσουμε μια ακουστική προειδοποίηση για υπερβολική ταχύτητα.

5. Δεν υπάρχουν πλέον τυφλά σημεία: Δεν υπάρχει πλέον φόβος αλλαγής λωρίδας χάρη σε μια οπτική προειδοποίηση που βρίσκεται στους καθρέπτες που ειδοποιεί τον οδηγό ενός οχήματος που πλησιάζει στο οπτικό πεδίο. Η ανίχνευση τυφλών σημείων λειτουργεί με δύο ραντάρ που παρακολουθούν την κίνηση στο πίσω μέρος και εξασφαλίζουν ασφαλέστερη οδήγηση.

6. Ένα πιο άνετο ταξίδι: Το Adaptive Cruise Control σάς δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίζετε μια σταθερή ταχύτητα οδήγησης και φροντίζει για την επιτάχυνση και επιβράδυνση ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και αυτομάτως το αυτοκίνητο θα φρενάρει, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αν το ενεργοποιήσετε σε μεγάλες διαδρομές, ενδεχομένως με πολλή κίνηση.

7. Στάθμευση χωρίς να αγγίζετε το τιμόνι: Με τη βοήθεια φωτογραφικών μηχανών που παρέχουν 360 ° θέα γύρω από το αυτοκίνητο, το Park Assist κάνει το τιμόνι αντί για εμάς. Είναι σε θέση να υπολογίσει τις αποστάσεις για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγκρουση, ακόμα και να πάρει τον έλεγχο του τιμονιού.

Η ανάπτυξη αυτού του είδους των βοηθημάτων έχει ως στόχο να συμβάλει στη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων. Τα βοηθήματα αυτά είναι όλο και πιο ασφαλή και εύχρηστα στην οδήγηση χάρη στην προηγμένη τεχνολογία που διαθέτουν τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας. Αυτές τις μέρες, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι οι καλύτεροι σύντροφοι μας οδήγησης και το πρελούδιο της αυτόνομης οδήγησης.

Οι κατσίκες μπορούν να διακρίνουν τις διαφορετικές ανθρώπινες εκφράσεις και προτιμούν τα γελαστά πρόσωπα από τα θυμωμένα, αποκαλύπτει έρευνα τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Σχετικά με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης απάντησε ότι η διαδικασία, η οποία αποτελείται από δύο φάσεις (η πρώτη είναι τον Ιούλιο και η δεύτερη τον Σεπτέμβριο), δεν έχει τελειώσει.