O Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας Θανάσης Τσαγγάρης

2017-09-06

Στα χέρια του Δήμου η σωτηρία μας!...

Ρεπορτάζ: Βούλα Κουλισοπούλου 

ΣΕ ΟΡΙΑΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 

Τα αυξανόμενα λουκέτα σε καταστήματα της οδού Πανεπιστημίου και της οδού Πατησίων, τους άλλοτε πιο εμπορικούς δρόμους της Αθήνας, αποτυπώνουν γλαφυρά την κατάσταση στην αγορά.
Μήπως η εικόνα είναι μη αναστρέψιμη; Μήπως είναι μοιραίο τα καταστήματα να πέσουν στο βωμό της οικονομικής κρίσης; 

«Ακόμη και με τις παρούσες συνθήκες μπορεί να γίνει ανάταξη των εμπορικών καταστημάτων του κέντρου. Μπορούν να σωθούν», ισχυρίζεται ο γ.γρ. του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Θανάσης Τσαγγάρης. «Αρκεί να ληφθούν μέτρα από το Δήμο της Αθήνας και μεις ως εμπορικός σύλλογος μπορούμε να ξαναδώσουμε ζωή σ΄ όλα αυτά τα κλειστά καταστήματα. Ξέρετε ότι οι συχνές καταστροφές των καταστημάτων κατά τη διάρκεια επεισοδίων, έχουν αναγκάσει πολλά ιδρύματα που έχουν την ιδιοκτησία καταστημάτων στην περιοχή του κέντρου, να τα κρατούν ξενοίκιαστα για να αποφύγουν τα χειρότερα; Ξέρετε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνούνται να ασφαλίσουν τα καταστήματά μας και το κάνουν μόνο υπό την προϋπόθεση να έχουμε εγκαταστήσει συναγερμό συνδεδεμένο με εταιρεία φύλαξης και να έχουμε τοποθετήσει σιδερένια ρολά στην πρόσοψη της επιχείρησή μας»;
«Μέχρι πριν από λίγα χρόνια έρχονταν πελάτες από την Πελοπόννησο, τη Βοιωτία και όλα τα προάστια της Αθήνας για να ψωνίσουν στα καταστήματά μας. Κάθε Σάββατο πρωί σχηματίζονταν ουρές απ΄ έξω και σήμερα έρχονται μέρες που τα καταστήματα δε βγάζουν ούτε τα έξοδά τους».
Η κίνηση λιγοστή, αφού οι πελάτες πλέον, επιλέγουν άλλες αγορές για τα ψώνια τους. Το κέντρο που άλλοτε σαγήνευε τους καταναλωτές, τώρα τους τρομάζει και τους απωθεί.

Ο γενικός Γραμματέας του εμπορικού συλλόγου της Αθήνας κος Θανάσης Τσαγγάρης με την δημοσιογράφο μας Βούλα Κουλισοπούλου
Ο γενικός Γραμματέας του εμπορικού συλλόγου της Αθήνας κος Θανάσης Τσαγγάρης με την δημοσιογράφο μας Βούλα Κουλισοπούλου

Οι λόγοι της οικονομικής κατάρρευσης των εμπορικών καταστημάτων στο κέντρο, σύμφωνα με το γ.γρ. του Εμπορικού Συλλόγου «επικεντρώνονται στην ανάπτυξη των περιφερειακών αγορών στα προάστια της Αθήνας, στη δημιουργία μεγάλων εμπορικών κέντρων, στην οικονομική κρίση που συρρίκνωσε το εισόδημα των αγοραστών, στη γήρανση του πληθυσμού που κατοικεί στο κέντρο της Αθήνας και πλέον έχει μειωμένες ανάγκες και στην ανεξέλεγκτη αύξηση των μεταναστών στην περιοχή».


Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ


Το κλειδί για τη σωτηρία των καταστημάτων του κέντρου βρίσκεται στην επιστροφή των καταναλωτών, κάτι που θα επαναφέρει το χαμένο τζίρο και θα ανορθώσει το τσαλαπατημένο γόητρο της αγοράς.Πως θα επιτευχθεί αυτό;
Ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας αγωνίζεται για την εκπόνηση μελέτης, που θα αποτυπώνει τα προβλήματα και θα υποδεικνύει τις λύσεις που θα επαναφέρουν στο κέντρο τους αγοραστές.
Σύμφωνα με το γ.γρ. του Εμπορικού Συλλόγου «Η κίνηση των πεζών θα πρέπει να διευκολυνθεί με τη συνδρομή της Δημοτικής Αστυνομίας, απομακρύνοντας από τα πεζοδρόμια μικροπωλητές, τραπεζοκαθίσματα, μηχανές και αυτοκίνητα που παρκάρουν ανεμπόδιστα στα πεζοδρόμια.
Η χωροταξική τοποθέτηση των καφέ και των μπαρ θα πρέπει να γίνει ορθολογιστικά. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν σημεία που συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο καταστημάτων τέτοιας φύσης.
Το κέντρο θα πρέπει να αποκτήσει καλό φωτισμό, έτσι ώστε η παραβατικότητα να μη μπορεί να βρει καταφύγιο.
Η καθαριότητα θα πρέπει να ανέβει επίπεδο. Τα δημοτικά τέλη εξάλλου που πληρώνουν τα καταστήματα είναι υπέρογκα, άρα τα ανταποδοτικά οφέλη από την πλευρά του δήμου θα πρέπει να είναι τα ανάλογα.

Η αστυνόμευση θα πρέπει να διαρκής για να αισθάνεται ασφαλής ο πολίτης και να μπορεί να κυκλοφορεί στο κέντρο οποιαδήποτε ώρα. Είναι απαράδεκτη η κατάσταση που επικρατεί στον περίβολο αλλά και έξω από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, στην οδό Πατησίων για παράδειγμα. Παρεμπόριο και διακίνηση ναρκωτικών, αμαυρώνουν την εικόνα του, ενώ οι χώροι του αποτελούν σημείο συνάντησης παραβατικών στοιχείων. Το ίδιο ισχύει και για άλλες περιοχές του κέντρου. Δεν είναι να απορεί κάποιος γιατί αυτό το γεωγραφικό σημείο της πρωτεύουσας έχει απογοητεύσει τον κόσμο και δεν αποτελεί πλέον την πρώτη του επιλογή για τις αγορές του».
Όσο για τους τουρίστες οι οποίοι αποτελούν τονωτική ένεση για την αγορά; «Οι πράκτορες τους στρέφουν στα καταστήματα του ενός τετραγωνικού χιλιομέτρου της Πλάκας. Πολλές εμπορικές περιοχές παραμένουν ανεξερεύνητες και απρόσιτες από τους τουρίστες γιατί κανένας αρμόδιος φορέας δεν αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να φέρει σε επαφή τους τουρίστες με την άλλη πλευρά της Αθήνας». Γιατί άραγε δεν αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για δράση ο ίδιος ο εμπορικός σύλλογος είναι η εύλογη απορία.
«Ο ρόλος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας είναι απλά συμβουλευτικός. Δεν έχει τη δύναμη που έχει κάποιος θεσμικός φορέας όπως ο δήμος ή η περιφέρεια για παράδειγμα», μας εξομολογείται ο κ. Τσαγγάρης.
Αυτό εξηγεί πολλά..