Μια ενδιαφέρουσα μελέτη πιστοποιεί μία άποψη που εκφράζουν πολλοί περιηγητές του Διαδικτύου.
Η πεποίθηση που υπάρχει αναφορικά με τις ομοιότητες που συναντά κανείς στο Διαδίκτυο φαίνεται πως είναι σωστή, όπως αποδεικνύεται από μία συγκριτική μελέτη περισσότερων από 10.000 ιστοτόπων από μια ομάδα Αμερικανών ερευνητών. Είναι φυσικό να αναρωτηθεί κανείς εάν είναι εφικτό να γίνει αυτό στο διόλου ευκαταφρονητο πλήθος των δικτυακών τόπων, αλλά η ομάδα των ερευνητών επέλεξε να μελετήσει τα sites των κορυφαίων αμερικανικών εταιρειών από άποψη κεφαλαιοποίησης, μαζί με λίστες των πιο δημοφιλών ιστοτόπων από το Alexa, όπως επίσης και με στοιχεία που έχουν προκύψει από τη βάση δεδομένων Internet Archives.
Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα που προέκυψαν ήταν ότι την περίοδο από το 2008 έως και το 2010, παρατηρούσε κανείς αρκετές διαφορές σε επίπεδο χρωματικών επιλογών, σχεδιασμού και λειτουργιών. Από το 2010 έως και το 2016 οι διαφορές άρχισαν να μειώνονται, φτάνοντας πλέον σε μια εποχή ομογενοποίησης του τρόπου με τον οποίο εκφράζεται η διαδικτυακή πληροφορία. Ένα στοιχείο που φαίνεται να αποτελεί το λόγο πίσω από αυτό είναι η χρήση προτύπων, τα οποία με ορισμένες μικρές αλλαγές μπορούν να δώσουν ποικίλα διαδικτυακά αποτελέσματα.
Πολλοί είναι εκείνοι που κρίνουν ως εύλογη την ομοιογένεια, καθώς ακόμα και ο σχεδιασμός των δικτυακών τόπων ακολουθεί τάσεις και μόδες. Άλλοι βλέπουν με δυσαρέσκεια το γεγονός αυτό, θεωρώντας ότι λείπει από το Internet η απαραίτητη διαφοροποίηση που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και το γεγονός ότι οι κάτοχοι και δημιουργοί των προτύπων websites είναι οι κλειδοκράτορες της αισθητικής που διέπει τον Παγκόσμιο Ιστό, δημιουργώντας ένα συγκεντρωτικό πλαίσιο που προκαλεί αρκετή καχυποψία σε πολλούς. Από τη μία πλευρά είναι θεμιτή η διευκόλυνση ενός απλού χρήστη στην κατασκευή μίας ιστοσελίδας, αλλά από την άλλη πλευρά το γεγονός αυτό μοιάζει να προκαλεί σοβαρή τροχοπέδη στη διαδικτυακή αισθητική καινοτομία.
naftemporiki.gr