Μπύρες για όλα τα γούστα -Στη «Ζυθογνωσία», στο Ζάππειο Μέγαρο

2017-10-01

Μπύρες από κάθε γωνιά της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού, premium, μαύρες ή χειροποίητες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν οι ζυθόφιλοι στην 4η διοργάνωση της έκθεσης «Ζυθογνωσία» που πραγματοποιείται στις 14 και 15 Οκτωβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο.

Η Ζυθογνωσία χωρίς να είναι «γιορτή» ή «φεστιβάλ» μπίρας, στοχεύει στο κοινό που αγαπά την καλή μπίρα και θέλει να μάθει περισσότερα γι' αυτήν, δηλαδή στους πραγματικούς ζυθόφιλους, που αυξάνονται και στη χώρα μας παράλληλα με τη διεθνή έκρηξη της χειροποίητης μπίρας, «craft».

Στην είσοδο της έκθεσης οι επισκέπτες λαμβάνουν ένα ειδικό ποτήρι δοκιμής μπίρας με το οποίο μπορούν να κινούνται από εκθέτη σε εκθέτη, δοκιμάζοντας όσες ετικέτες επιθυμούν.

«Οι επισκέπτες μας έρχονται για να δοκιμάσουν και όχι για να πιούν, γιατί η γευστική παλέτα στο χώρο της μπίρας είναι τεράστια και οι ευκαιρίες να δοκιμάσει κάποιος λιγότερο γνωστά προϊόντα είναι τελικά σπάνιες», υπενθυμίζει ο Ντίνος Στεργίδης από την εταιρεία Vinetum, διοργανώτρια της έκθεσης.

Στη Ζυθογνωσία συμμετέχουν οι περισσότεροι έλληνες μικροζυθοποιοί, με κάποιους να εμφανίζονται για πρώτη φορά σε έκθεση. Θα υπάρχουν μπίρες απ' όλη την Ελλάδα, όπως: Κρήτη, Εύβοια, Χίο, Ρόδο, Σαντορίνη, Πελοπόννησο, Κεφαλονιά, Μύκονο, Κέρκυρα, Στερεά Ελλάδα, Μακεδονία...

Παράλληλα με την έκρηξη της μικροζυθοποιίας στη χώρα μας, παρατηρείται και το φαινόμενο της διεύρυνσης της γκάμας των εισαγόμενων ζύθων με πολύ ιδιαίτερες και «ψαγμένες» μπίρες από χώρες όπου η μικροζυθοποιία ανθεί, όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία και η Ιταλία.

Έτσι, η έκθεση Ζυθογνωσία απεικονίζει ετησίως και με τον πιο πιστό τρόπο τις μεταλλάξεις που όλοι βλέπουμε να γίνονται στην ελληνική αγορά μπίρας: ραγδαία ανάπτυξη της μικροζυθοποιίας σε συνδυασμό με το λανσάρισμα από μεγάλες και ιστορικές ζυθοποιίες -εδραιωμένες στην ελληνική αγορά εδώ και πολλά χρόνια- νέων προϊόντων, κυρίως premium, για τις ανάγκες ενός ολοένα αυξανόμενου ζυθόφιλου κοινού.

Όλοι σχεδόν οι τύποι μπίρας θα είναι παρόντες στην έκθεση, ενώ στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεών της, θα διεξαχθούν μερικές πρωτότυπες και άκρως ενδιαφέρουσες γευστικές δοκιμές όπως για παράδειγμα η γευσιγνωσία που θα συνδυάζει «ακραίες γεύσεις» με «ακραίες» σε στυλ μπίρες που είναι τάση στο χώρο αυτό (π.χ. μαύρη μπίρα που έχει παλαιώσει σε βαρέλι που πρωτύτερα είχε φιλοξενήσει ένα σπουδαίο κόκκινο κρασί).

Με στόχο τη δημιουργία εικόνας και αναγνωρισιμότητας, στο εξωτερικό, των ελληνικών ζύθων, η Ζυθογνωσία έχει προσκαλέσει δύο από τις πιο γνωστές εξειδικευμένες στην μπίρα δημοσιογράφους-γευσιγνώστριες, την Εlisabeth Pierre από τη Γαλλία και τη Melissa Cole από την Αγγλία.

Παράλληλα, προσκαλεί ως «guest star» τον μικροζυθοποιό Steve Gammage, ιδιοκτήτη της Bronckhorster Brewing Company, εκ των πλέον ανερχόμενων μικροζυθοποιείων της Ολλανδίας, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και δημιουργία δεσμών με τους έλληνες ζυθοποιούς.

Τέλος, η έκθεση φέτος εμπλουτίζεται με διάφορες επιπλέον υπηρεσίες, όπως την καντίνα/«food truck» Po'Boys με γαστρονομικές σπεσιαλιτέ του Αμερικανικού Νότου (ribs, brisket, pulled pork, κ.ά.), το ανδρικό κουρείο-μεταμοντέρνο μπαρμπέρικο Don Βarber & Groom, για όσους θέλουν να αποκτήσουν επί τόπου το ειδικό «craft beer look», σαλόνι tatoo για τους ακόμα πιο τολμηρούς και επιλεγμένο ρουχισμό για πολύ ψαγμένους «old schoolers».

Η έκθεση πραγματοποείται το Σάββατο 14 Οκτωβρίου και την Κυριακή 15 Οκτωβρίου στο Ζάππειο από τις 12:00 έως τις 21:00. Η είσοδος είναι 12 ευρώ ισχύει και για τις δύο ημέρες και περιλαμβάνει το ποτήρι γευστικής δοκιμής, τον κατάλογο της έκθεσης και το αποδεικτικό ελεύθερης εισόδου/εξόδου).

Πηγή: iefimerida.gr

Οι κατσίκες μπορούν να διακρίνουν τις διαφορετικές ανθρώπινες εκφράσεις και προτιμούν τα γελαστά πρόσωπα από τα θυμωμένα, αποκαλύπτει έρευνα τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Σχετικά με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης απάντησε ότι η διαδικασία, η οποία αποτελείται από δύο φάσεις (η πρώτη είναι τον Ιούλιο και η δεύτερη τον Σεπτέμβριο), δεν έχει τελειώσει.

Αύξηση των τιμών σε τσάντες και σχολικά είδη από χρόνο σε χρόνο, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες 36 χώρες, διαπιστώνει έρευνα της picodi.com, που δείχνει ότι το κόστος για τον Έλληνα γονιό είναι σχετικά υψηλό, ως ποσοστό του μέσου μηνιαίου μισθού του