Μεγάλα καταστήματα: Επένδυση στο κέντρο της Αθήνας

2018-08-24

Την απόφαση να «ρίξουν» αρκετά εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις, επιστρέφοντας στο κέντρο της Αθήνας έλαβαν μεγάλες αλυσίδες του εμπορίου.

Το κέντρο, που τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρίσης, υπέστη ισχυρό πλήγμα, με δεκάδες καταστήματα να παραμένουν ξενοίκιαστα επί μακρώ και την εικόνα ερημοποίησης να κυριαρχεί στους δρόμους, φαίνεται πως αλλάζει όψη.

Ήδη δύο μεγάλες αλυσίδες, η δανέζικη ειδών αξεσουάρ Flying Tiger εγκαινιάζει μέσα στους επόμενους μήνες το μεγαλύτερο της κατάστημα στην Ομόνοια (νεοκλασικό κτίριο επί των οδών Πατησίων και Πανεπιστημίου). Αντίστοιχη μεγάλη επένδυση στο ίδιο κτίριο ετοιμάζει και η εταιρεία καλλυντικών Gallerie de Beaute. Στην αλλαγή αυτή έχει συντελέσει, σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς η άνοδος του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας.

Ήδη στο κέντρο της Αθήνας ετοιμάζεται μία σειρά νέων επενδύσεων στον ξενοδοχειακό κλάδο, όπως το το 5στερο Academia of Athens του ξενοδοχειακού σήματος Autograph Collection της Mariott το οποίο εγκαινιάζει ο όμιλος Yazbeck.

Προς ενοικίαση βαδίζει και το περίφημο πρώην Esperia για τη μίσθωση του οποίου το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας έχει εκδώσει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Το πρώην ξενοδοχείο 4 αστέρων Εσπέρια είναι δυναμικότητας 176 δωματίων και βρίσκεται επί της οδού Σταδίου 22 και Εδουάρδω Λω.

Στο κέντρο της πόλης επιστρέφουν τα σούπερ μάρκετ

Επιστροφή στο κέντρο τόσο της Αθήνας επιχειρούν τους τελευταίους μήνες και οι αλυσίδες σουπερμάρκετ. Καταλυτικός παράγοντας και σε αυτή την περίπτωση είναι η άνοδος του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας.
Είναι ενδεικτικό ότι ένα από τα καταστήματα που εξέπληξαν του υπεύθυνους της Μασούτης με την απόκτηση της Προμηθευτικής και την έλευση τους στην Αθήνα, είναι το κατάστημα στην πλατεία Κλαυθμώνος το οποίο προσελκύει καθημερινά πάνω από 5.000 καταναλωτές.
Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για ένα κρίσιμο σημείο πώλησης που αναμένεται να γίνει σημείο αναφοράς της Μασούτης στον κέντρο της Αθήνας.

Παρουσία στο κέντρο της Αθήνας απέκτησε και η ΑΒ Βασιλόπουλος. Το κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος στη Μητροπόλεως αποτελεί ένα ιδιαίτερο κατάστημα για την εταιρεία, καθώς, μαζί με το πρόσφατο κατάστημά της στην περιοχή της Ακρόπολης, είναι τα μοναδικά καταστήματα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου καταστήματος, που εγκαινιάστηκε προς το τέλος του 2017, είναι ότι απαιτούσε την υλοποίηση μιας πρωτότυπης αρχιτεκτονικής πρότασης διαλόγου των σύγχρονων απαιτήσεων του καταστήματος με την παλαιά και ιδιαίτερη μορφολογία του χώρου.

Τη λογική της «μετακόμισης» καταστημάτων στα κέντρα των πόλεων σχεδιάζει και η Lidl Hellas, στόχος της οποίας, όπως δηλώνουν τα στελέχη της διοίκησής της, είναι να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση οι καταναλωτές.

Να σημειωθεί ότι μέχρι πρόσφατα η λογική της μητρικής εταιρείας ήταν όλα τα καταστήματα της Lidl Hellas να είναι ιδιόκτητα και όχι μισθωμένα. Αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει, γεγονός που δίνει στη αλυσίδα την δυνατότητα να κάνει την εμφάνιση της στο κέντρο των πόλεων.

Κίνητρα για να ανοίξουν κλειστά καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας

Ανοικτή παραμένει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη δράση «Κατάστημα στο Κέντρο» του πιλοτικού προγράμματος ΠΟΛΗ με την οποία ο Δήμος Αθηναίων δίνει κίνητρα για να ανοίξουν ξανά 10 καταστήματα στη Στοά Εμπόρων που σήμερα είναι κλειστά, σε συνέχεια των έξι καταστημάτων που απέκτησαν και πάλι ζωή στην Πλατεία Θεάτρου.
Η δράση αυτή απευθύνεται σε φορείς της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας σύμφωνα με το ν.4430/2016 και σε φορείς οι οποίοι έχουν σαφή και δηλωμένο κοινωνικό σκοπό και αντίκτυπο και ασκούν, ή επιθυμούν να ασκήσουν, επιχειρηματική δραστηριότητα για να πετύχουν τη βιωσιμότητά τους και την επίτευξη των σκοπών τους.
Η δράση στη Στοά Εμπόρων θα εστιάσει στην ενίσχυση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία, παρέχοντας κίνητρα, όπως η κάλυψη του ενοικίου και των λειτουργικών αναγκών για έξι μήνες, από τον Οκτώβριο του 2018 έως και τον Μάρτιο του 2019. Απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής είναι η εγχώρια παραγωγή και διάθεση ποιοτικών και καινοτόμων προϊόντων που προάγουν το κοινωνικό και περιβαλλοντικό όφελος και διατίθενται σε καταναλωτές, όπως και σε επιχειρήσεις ή και φορείς του δημοσίου. Τονίζεται ότι το κάθε κατάστημα θα μπορεί να στεγάζει μία ή και περισσότερες επιχειρήσεις ή δραστηριότητες, που θα επιλεγούν με τρόπο που θα ευνοεί μελλοντικές συνεργασίες και συμπράξεις.
Η δράση είναι μέρος του πιλοτικού προγράμματος ΠΟΛΗ2 που υλοποιείται από την Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) του δήμου Αθηναίων και υπογράφεται από τον επίσημο οδηγό της πόλης This is Athens.

athens984.gr

Οι κατσίκες μπορούν να διακρίνουν τις διαφορετικές ανθρώπινες εκφράσεις και προτιμούν τα γελαστά πρόσωπα από τα θυμωμένα, αποκαλύπτει έρευνα τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Σχετικά με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης απάντησε ότι η διαδικασία, η οποία αποτελείται από δύο φάσεις (η πρώτη είναι τον Ιούλιο και η δεύτερη τον Σεπτέμβριο), δεν έχει τελειώσει.