Με πάρα πολλά κενά θα χτυπήσει αύριο το σχολικό κουδούνι

2017-09-10

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου θα μεταβεί τη Δευτέρα στην Αίγινα, για τον καθιερωμένο αγιασμό. Ο κ. Γαβρόγλου πριν να φύγει για το αγαπημένο του νησί για τόπο διακοπών, ανακοίνωσε τις προσλήψεις 15.271 εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, οι οποίοι είναι αναπληρωτές και καλούνται να καλύψουν οργανικές θέσεις, καθώς δεν έχουν γίνει μόνιμοι διορισμοί.

Σε ό,τι αφορά στα νούμερα με τα κενά που δίνουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες το υπουργείο Παιδείας δεν τα δέχεται, ωστόσο δεν δίνει στις Ομοσπονδίες τα τελευταία στοιχεία σχετικά με τη κάλυψη των θέσεων που έχουν καταγραφεί σε ολόκληρη τη χώρα από τις περιφερειακές Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτό οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της χώρας, ζητούν για μια ακόμη χρονιά προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.
Από την πλευρά της η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία εντοπίζει κίνδυνο υποβάθμισης της μαθηματικής εκπαίδευσης με το σχέδιο «Γαβρόγλου» για τις αλλαγές στα Λύκεια.
«Στις προωθούμενες ρυθμίσεις για την αναβάθμιση της σημασίας και του ρόλου του Λυκείου αποσιωπούνται συγκεκριμένα ζητήματα περιεχομένου, ρόλου και βαρύτητας της μαθηματικής εκπαίδευσης στη λυκειακή εκπαίδευση» τονίζουν οι μαθηματικοί οι οποίοι κάνουν λόγο για
για «απερισκεψία και έλλειψη ενημέρωσης του υπουργείου σχετικά με τη πολλαπλή σημασία και βαρύτητα των μαθηματικών στην εκπαίδευση».
Οι Μαθηματικοί υπογραμμίζουν ότι: «Η επανεξέταση του μαθηματικού περιεχομένου δεν μπορεί να επαφίεται σε αυθαίρετες επιλογές κλειστών ομάδων του Υπουργείου, ούτε σε ιδεολογικές προτιμήσεις ή εσωκομματικές ισορροπίες, όπως σε άλλα γνωστικά αντικείμενα. Πρόκειται για επιστημονική επιλογή με οικουμενικά κριτήρια και εθνικά χαρακτηριστικά, που αφορά την ελληνική κοινωνία και την ενίσχυση της γνωστικής της ταυτότητας σε έναν κόσμο που παράγει ταυτόχρονα διεθνοποίηση και αποκλεισμούς.
Η μετάβαση από την ασκησιολογία και την εξεταστικοκεντρική πρακτική, που ενέτεινε επί χρόνια την υποβάθμιση του Λυκείου, σε μια πιο περιεκτική, δημιουργική και κριτική μαθηματική εκπαίδευση είναι είναι μια πολύπλοκη υπόθεση, που εκτείνεται σε πολλά και αλληλένδετα επίπεδα.
Εμπλέκει παράλληλα, συμπληρωματικά, διαδοχικά και συχνά ανταγωνιστικά συστήματα: την εκπαιδευτική μαθηματική κοινότητα του σχολείου, τις οικογενειακές πρακτικές και επιλογές, το περιεχόμενο των φροντιστηριακών και ιδιαιτέρων μαθημάτων στα οποία καταφεύγουν, τα κοινωνικά στερεότυπα και τις ατομικές προσδοκίες, τα προσόντα και τα κριτήρια επιλογής που θέτουν τα Πανεπιστημιακά Τμήματα, τα Πολυτεχνεία και οι Ανώτερες Σχολές».
 

διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr