Κλειστές οι πύλες σε 13 σταθμούς Μετρό – Προβλήματα εντοπίζουν οι συνδικαλιστές

2018-05-15

Κλείνουν στις 10 το πρωί της Τετάρτης οι πύλες σε 13 σταθμούς του Μετρό με απόφαση της ΣΤΑΣΥ, «μπαίνοντας στην τελική ευθεία για τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο». 

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων πάντως αντιδρούν, προειδοποιώντας για προβλήματα λόγω δυσλειτουργιών και εκκρεμοτήτων του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Ποιοι σταθμοί κλείνουν τις πύλες την Τετάρτη

Οι πύλες κλείνουν στις 10 το πρωί της Τετάρτης στους σταθμούς από την Εθνική Άμυνα έως το Σύνταγμα, στην Γραμμή 3 και από τα Σεπόλια έως και τη Δάφνη στη Γραμμή 2. Οι πύλες στους σταθμούς στο Μοναστηράκι, την Ομόνοια και το Πανεπιστήμιο θα παραμείνουν ανοικτές.

Στους δύο πρώτους, οι μπάρες δεν μπορούν να κλείσουν καθώς δεν έχουν εκδοθεί πιστοποιητικά πυρασφάλειας για όλους τους σταθμούς του ΗΣΑΠ, ενώ στο Πανεπιστήμιο λειτουργούν μόλις 2 αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και ως εκ τούτου οι πύλες θα παραμείνουν ανοιχτές.

Οι μπάρες αναμένεται να κλείσουν σύντομα και στη γραμμή του τρένου Πειραιάς - Κηφισιά, αλλά προς το παρόν υπάρχει έλλειψη του απαραίτητου προσωπικού.

Ήδη από την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε το προσωρινό κλείσιμο και των πυλών ΑΜΕΑ πιλοτικά σε συγκεκριμένους σταθμούς ώστε να δουν κατά πόσο το επιβατικό κοινό είναι έτοιμο για την εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Η απόφαση της ΣΤΑΣΥ συνάντησε την αντίδραση συνδικαλιστών, οι οποίοι προειδοποίησαν για προβλήματα λόγω δυσλειτουργιών και εκκρεμοτήτων του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Εκκρεμότητες και προβλήματα

Δεν λείπουν πάντως οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα, τα οποία αν και έχουν διαπιστωθεί αρκετούς μήνες πριν, δεν έχουν ακόμη επιλυθεί. Πέρα από την έλλειψη προσωπικού στη γραμμή του ΗΣΑΠ, που καθυστερεί το κλείσιμο των πυλών, σημαντική εκκρεμότητα εξακολουθεί να είναι η μετακίνηση ανέργων και ΑΜΕΑ με τη χρήση προσωποποιημένων καρτών. Οι περισσότεροι δικαιούχοι δεν έχουν παραλάβει ακόμα τις κάρτες τους, αν και οι αιτήσεις τους εκκρεμούν από τις αρχές του 2018, και ο ΟΑΣΑ δεν έχει δώσει καμία οδηγία σε επιβάτες που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες.

Μεγάλη καθυστέρηση υπάρχει και στην ενημέρωση του λογισμικού των παλιών μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων σε σταθμούς του Μετρό προκειμένου αυτά να είναι σε θέση να εκδίδουν και να επαναφορτίζουν ηλεκτρονικά εισιτήρια.

Η ΣΤΑΣΥ πάντως, έστω και στο... και πέντε, επιχειρεί να εκπαιδεύσει προσωπικό για να καλύψει τις ελλείψεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία της εκπαίδευσής τους αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος Μαΐου, ώστε να μην διαψευστεί η πρόσφατη δέσμευση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ότι όλες οι πύλες θα κλείσουν πριν μπει ο Ιούνιος.