Η RyanAir θέλει, αλλά στο Ηράκλειο δεν τη θέλουν!

2018-04-14

Πολλές διευκολύνσεις και ιδιαίτερα προνομιακή μεταχείριση που δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή είχε ζητήσει κατά το παρελθόν η εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, για να εκτελεί δρομολόγια έχοντας βάση στο αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Ωστόσο, οι τουριστικοί και ταξιδιωτικοί πράκτορες Κρήτης δηλώνουν κατηγορηματικά αντίθετοι σ' ένα τέτοιο ενδεχόμενο, επισημαίνοντας ότι "όπου πηγαίνει η Ryanair καταστρέφει τον τουρισμό".

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μιχάλης Βλατάκης είπε στην "Π": "Η εταιρεία πριν αρκετά χρόνια είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για το αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης", αλλά με όρους πολλούς και υπερβολικούς.

Εμείς, πρέπει να πούμε ξεκάθαρα ότι δεν θέλουμε τη Ryanair στο Ηράκλειο. Γιατί; Διότι ενισχύει τον "φθηνό" τουρισμό, ευθύνεται για τη μείωση των προγραμμάτων από τους τουρ οπερέιτορς και γενικά λειτουργεί καταστροφικά για την τουριστική αγορά.

Τι είχε ζητήσει από το Ηράκλειο

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της "Π" το 2011, το Ηράκλειο έχασε τη Ryanair εξαιτίας της αδυναμίας του αεροδρομίου να εξυπηρετήσει τα αεροπλάνα της στους μικρούς χρόνους που ζητούσε η εταιρεία.

Μάλιστα τότε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιώργος Δρακόπουλος, σε επιστολή που έστειλε στους ξενοδόχους της Κρήτης κ.κ. Κοκοτό, Σμπώκο, Γιαννικάκη, Λαμπρινό, Μανούσο, Καράτζη και Σαπουνάκη, τούς ενημέρωνε ότι: "Η έναρξη πτήσεων της Ryanair προς Ηράκλειο δεν θα πραγματοποιηθεί, τουλάχιστον για φέτος. Ο λόγος είναι ότι, κατά τη Ryanair, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου αδυνατεί να εξυπηρετήσει turn around του αεροσκάφους σε 25 λεπτά".

Δηλώσεις είχε κάνει στην "Π" και ο σημερινός αερολιμενάρχης Γιώργος Πλιάκας αναφέροντας:

"Δεν έχουμε κάποιο έγγραφο της Ryanair που να σχετίζεται με την πρόθεσή της να αρχίσει πτήσεις στο Ηράκλειο, ωστόσο εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να εξυπηρετούμε τα αεροπλάνα της μέσα σε 25 λεπτά, γιατί έτσι θα παραβιάζαμε όλα τα μέτρα ασφαλείας. Ούτε στην Κω ούτε στην Ρόδο δεν ισχύει αυτός ο χρόνος".

Δεν υπάρχει νέο αίτημα

Κανένα νέο αίτημα δεν έχει υποβάλει στο αεροδρόμιο Ηρακλείου η Ryanair, όπως τονίζουν στην «Π» στελέχη της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας. Απεναντίας χρονοθυρίδες από-προσγείωσης (slots) στο αεροδρόμιο «Νικος Καζαντζάκης» έχουν πάρει η αυστριακή αεροπορική εταιρεία "audamotion", αεροσκάφη της οποίας πετούν από το Ηράκλειο και προς το Ηράκλειο από αεροδρόμια της Αυστρίας και της Γερμανίας.

Την ίδια διαδικασία έχει κάνει και μια θυγατρική της Ryanair για να εκτελεί πτήσεις το καλοκαίρι για την Πολωνία.

Οι επιβάτες

Θα πρέπει πάντως να επισημανθεί ότι οι επιβάτες θέλουν εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως την Ryanair στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, για να έχουν τη δυνατότητα να βρίσκουν φθηνότερα εισιτήρια όταν ταξιδεύουν.

Επιστολή της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων σε Fraport και RyanAir

Την πρωτοβουλία να αποστείλει σχετική επιστολή σε Fraport και RyanAir πήρε η Ένωση Ξενοδόχων Χανίων, τονίζοντας πως πρέπει να βρεθεί μία λύση και να αναθεωρήσει η ιρλανδική ετιαρία την απόφασή της να φύγει από τα Χανιά.

Μάλιστα, καλούνται και οι δύο εταιρίες σε ένα τραπέζι διαλόγου μέχρι το τέλος Απριλίου, ώστε να βρεθούν από κοινού λύσεις.

Στην επιστολή, η Ένωση Ξενοδόχων Χανίων καλεί να είναι παρόντες στη σύσκεψη και άλλοι επαγγελματικοί φορείς των Χανίων, όχι όμως και οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης! 

Αναλυτικά η επιστολή:

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Ως εκπρόσωποι του Ξενοδοχειακού τομέα Ν. Χανίων (σας υπενθυμίζουμε ότι η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων αριθμεί πάνω από 400 ξενοδοχειακές άδειες με πάνω από 22.000 δωμάτια και είναι στατιστικά από τις μεγαλύτερες Ενώσεις στην Ελλάδα) έχουμε συγκλονιστεί από τις προχθεσινές εξελίξεις που οδηγούν σε μείωση των πτήσεων στον Αερολιμένα Χανίων.

Από την προηγούμενη επικοινωνία μας , 2 Οκτωβρίου 2017 (όταν ανακοινώθηκαν οι πρώτες μειώσεις πτήσεων κατά την χειμερινή περίοδο) σας τονίσαμε ότι όλες οι πτήσεις προς τον Αερολιμένα Χανίων είναι πολύ σημαντικές λόγω του ότι αυξάνουν την προσβασιμότητα του προορισμού μας και έχουν πολύ μεγάλο άμεσο και έμμεσο οικονομικό αποτύπωμα στη τοπική οικονομία (ο πολλαπλασιαστής της τουριστικής βιομηχανίας σε προορισμούς όπως τα Χανιά είναι πολύ παραπάνω από τον μέσο όρο που υπολογίζει το ΣΕΤΕ δηλαδή 2.2/2.4).

Επίσης είναι γνωστό ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό αλλά και όλη η Χανιώτικη κοινωνία αγκάλιασαν την έλευσή της Ryan Air και φυσικά στήριξαν έμπρακτα την δημιουργία της πρώτης βάσης στην Ελλάδα, αλλά και γενικότερα την παρουσία της Ryan Air, με αποτέλεσμα οι 125,000 αφίξεις της πρώτης χρονιάς , να γίνουν 500,000 το 2016 ( πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού ).

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του ΜΑΙΧ και Πολυτεχνείου Κρήτης για το έτος 2016 (κατά το οποίο οι πτήσεις της Ryan Air ήταν σε πλήρη λειτουργία και τους 12 μήνες) το άμεσο και έμμεσο οικονομικό αποτύπωμα υπολογίζεται σε ετήσια βάση στα περίπου 220 με 250 εκατομμύρια Ευρώ (κατά το ελάχιστο και χρησιμοποιώντας μόνο τις πτήσεις εξωτερικού).

Πιστεύουμε ότι όλοι μας , αεροπορικές εταιρείες, διαχειριστής αεροδρομίου , ξενοδόχοι , έμποροι , εκπρόσωποι εκατοντάδων επαγγελματιών , έχουμε ως στόχο την αύξηση της τουριστικής κίνησης στο Ν. Χανίων.

Επομένως θεωρούμε απαραίτητο να γίνει μία συζήτηση ώστε να καταφέρουμε να αναθεωρήσει , σε ένα βαθμό η Ryan Air την απόφαση της.

Η χρονική στιγμή αυτής της απόφασης ήταν άστοχη και ατυχής, δεδομένου ότι ανατρέπει τον προγραμματισμό επιβατών, ταξιδιωτών και επαγγελματιών.

Καλούμε και τις δύο εταιρείες (Ryan Air & Fraport Greece) σε μία συνάντηση έως τέλος Απριλίου , προκειμένου να βρούμε από κοινού λύσεις στα θέματα που μας απασχολούν, μαζί με άλλους επαγγελματικούς φορείς του Ν. Χανίων.

Πηγή: Εφημ. ΠΑΤΡΙΣ - parakritika.gr

Με αφετηρία το πρώτο κεφάλαιο της έκθεσης [α]γνωστοι προορισμοί που πραγματοποιήθηκε στην πρώην οικία Ζαρίφη του 1924 στην Κυψέλη (Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2017), ο επιμελητής δρ Κώστας Πράπογλου ενεργοποιεί με το δεύτερο κεφάλαιο της έκθεσης ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά κτίρια της περιοχής που η πορεία του χαράχτηκε παράλληλα με αυτήν των...

Μετά και την προκήρυξη του διαγωνισμού για τις Πρόδρομες εργασίες της κατασκευής της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, το σύνολο του έργου ενεργοποιήθηκε. Τώρα περιμένουμε την έναρξη της Β`φάσης του κατασκευαστικού αντικειμένου που σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com θα βγει στον αέρα τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.

Ένας προορισμός παγκοσμίου επιπέδου αναδεικνύεται καθώς το επενδυτικό πλάνο για την αναγέννηση της Astir ολοκληρώνεται. Η επένδυση, συνολικού ύψους 650εκ. ευρώ, συνιστά το μεγαλύτερο τουριστικό έργο που υλοποιείται αυτήν τη στιγμή στη χώρα και περιλαμβάνει την πλήρη ανακαίνιση των ξενοδοχειακών υποδομών, την ανάπτυξη έως και 13 πολυτελών κατοικιών,...

Ανοδική πορεία κατέγραψαν το πρώτο 4μηνο του έτους οι πληρότητες των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας γεγονός που καταδεικνύει ότι η Αθήνα αρχίζει να γίνεται προορισμός -έστω και ολιγοήμερων- διακοπών για τους τουρίστες.

Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι αυτές τις ημέρες κάνουν κράτηση για τις καλοκαιρινές τους διακοπές σε κάποιο όμορφο μέρος. Αλλά πρέπει όλοι να έχουμε στο νου μας, ότι όσο και αν το προσωπικό ενός ξενοδοχείου προσπαθεί να διατηρήσει τα δωμάτια καθαρά, υπάρχουν ορισμένα σημεία που είναι οι πιο πιθανές εστίες μικροβίων και βακτηρίων.