Δυσάρεστη πραγματικότητα σε «Τοπία ενοχής»

2018-06-24

Η μεγάλης κλίμακας βίντεο - εγκατάσταση «Τοπία ενοχής» (Guilty Landscapes) του Ολλανδού καλλιτέχνη Ντρις Βερχούφεν παρουσιάζεται στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (λεωφ. Καλλιρρόης & Αμβρ. Φραντζή), από τις 24 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου, από τις 2 μετά το μεσημέρι έως τις 7 το απόγευμα, με ελεύθερη είσοδο.


Dries Verhoeven, Guilty Landscapes, photo Kevin McElvaney

Η συνεχής ροή ειδήσεων σε παντός είδους οθόνες, από τα laptops και τις τηλεοράσεις μέχρι τα smartphones, μας καθιστά διαρκώς μάρτυρες σύνθετων καταστάσεων από όλο τον πλανήτη. Καθημερινά, ερχόμαστε αντιμέτωποι με εικόνες φτώχειας και απόγνωσης, εικόνες που μας ταράζουν, εικόνες που μας ενοχλούν.

Η μεγάλης κλίμακας βίντεο - εγκατάσταση «Τοπία ενοχής» εκθέτει το κοινό στη δυσάρεστη πραγματικότητα των εικόνων αυτών και διερευνά κατά πόσο είναι δυνατή μια προσωπική διασύνδεση μεταξύ αυτών που γίνονται θεατές τέτοιων εικόνων κι εκείνων που γίνονται θέαμα μέσα από αυτές.

Τι θα συνέβαινε, αν κοιτάζαμε τις ειδήσεις και αυτές αποφάσιζαν να μας κοιτάξουν με τη σειρά τους; Τι θα συνέβαινε, αν οι πρωταγωνιστές του βραδινού δελτίου ειδήσεων μάς αντιγύριζαν το βλέμμα;

Ο Ντρις Βερχούφεν είναι γνωστός στο αθηναϊκό κοινό από την εγκατάσταση «Phobiarama», το «στοιχειωμένο» μαύρο σπίτι που είχε στηθεί στην πλατεία Συντάγματος το 2017, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival. Ο καλλιτέχνης εξετάζει διάφορες πτυχές των σύγχρονων κοινωνιών, όπως τη νοοτροπία που διαμορφώνεται στα χρόνια της κρίσης και την επίδραση των νέων τεχνολογιών στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Τα «Τοπία ενοχής», μια ξεχωριστή δημιουργία στο μεταίχμιο μεταξύ εγκατάστασης και περφόρμανς, φέρνουν τον θεατή - επισκέπτη μπροστά στο έργο τέχνης ευάλωτο, ανοίγοντας το πεδίο μιας ουσιαστικής επαφής.

Το έργο αποτελείται από τέσσερα επεισόδια, που δημιούργησε ο καλλιτέχνης το 2016, κατόπιν ανάθεσης από διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, θα παρουσιαστεί - σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - το πρώτο επεισόδιο της σειράς.

Πληροφορίες

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: λεωφ. Καλλιρρόης & Αμβρ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο Φιξ) - Αθήνα, τηλ.: 211 1019000.

naftemporiki.gr

Οι κατσίκες μπορούν να διακρίνουν τις διαφορετικές ανθρώπινες εκφράσεις και προτιμούν τα γελαστά πρόσωπα από τα θυμωμένα, αποκαλύπτει έρευνα τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Σχετικά με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης απάντησε ότι η διαδικασία, η οποία αποτελείται από δύο φάσεις (η πρώτη είναι τον Ιούλιο και η δεύτερη τον Σεπτέμβριο), δεν έχει τελειώσει.

Αύξηση των τιμών σε τσάντες και σχολικά είδη από χρόνο σε χρόνο, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες 36 χώρες, διαπιστώνει έρευνα της picodi.com, που δείχνει ότι το κόστος για τον Έλληνα γονιό είναι σχετικά υψηλό, ως ποσοστό του μέσου μηνιαίου μισθού του