Μετρό: αρχές Ιουλίου η γραμμή προς Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια

2020-05-21

Τον υπό κατασκευή σταθμό «Αγ. Βαρβάρα» στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Aγία Μαρίνα - Δημοτικό Θέατρο», ο οποίος θα δοθεί σε λειτουργία αρχές Ιουλίου, μαζί με τους σταθμούς «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», επισκέφθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον υφυπουργό, Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γενικό γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη.

«Πριν από λίγους μήνες, είχα δεσμευτεί ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα έχουμε έτοιμους τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Για να το καταφέρουμε αυτό, όλο αυτό το διάστημα εργαστήκαμε εντατικά» τόνισε μετά την ξενάγησή του στο εργοτάξιο του σταθμού ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι κατά την πανδημία του κορωνοϊού οι εργασίες συνεχίστηκαν, με αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.

«Σήμερα, λοιπόν, μπορώ να επαναλάβω ότι θα είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας. Πλέον ολοκληρώνουμε τις δοκιμές όλων των συστημάτων, ώστε οι τρεις σταθμοί να λειτουργήσουν στις αρχές του προσεχούς Ιουλίου» πρόσθεσε. Όπως σημείωσε, «το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα που χρόνιζαν και δώσαμε λύση σε σημαντικά ζητήματα που παρέμεναν άλυτα για καιρό».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, «δεν ολοκληρώνεται μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι. Επιλύσαμε και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα».

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι παρέλαβε άλυτο το συγκεκριμένο πρόβλημα και ως εκ τούτου ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωνόταν η κατασκευή των σταθμών, αλλά να μη μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. «Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε...» σχολίασε, συμπληρώνοντας πως «με τις κατάλληλες οδηγίες και ενέργειες και παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, καταφέραμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να το λύσουμε και αυτό.

Πλέον, σε λιγότερο από δύο μήνες από σήμερα, οι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα μπορούν να απολαμβάνουν το Μετρό με άνεση και ασφάλεια».

Ο κ. Καραμανλής κατέληξε τονίζοντας πως «η εντατική δουλειά θα συνεχιστεί. Επόμενος στόχος να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας, οι άλλοι τρεις σταθμοί τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, να είναι έτοιμοι το 2022. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια».

Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι «η δημιουργία νέων υποδομών είναι επιβεβλημένη για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες της πρωτεύουσας».

Υπογράμμισε, επίσης, πως «ο νέος σταθμός της Αγίας Βαρβάρας επεκτείνει το δίκτυο του Μετρό στη νευραλγική γραμμή που θα συνδέει την Αθήνα με τον Πειραιά» κι επισήμανε πως «με τη λειτουργία του νέου σταθμού, οι πολίτες της περιοχής θα δουν αμέσως βελτίωση όχι μόνο στις μετακινήσεις τους, αλλά και στην ποιότητα ζωής τους, καθώς έχει γίνει σημαντική δουλειά και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου».

Το έργο σε αριθμούς

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Το συμβατικό κατ' αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462.000 ευρώ.

Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.

Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).

Εντός του Ιουνίου, προγραμματίζεται η διενέργεια της τελικής δοκιμαστικής λειτουργίας με συρμό, και μετά την ολοκλήρωσή της οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» θα είναι έτοιμοι για εμπορική λειτουργία στις αρχές Ιουλίου 2020.

Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.).

Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών. Οι επιφανειακοί χώροι δε, θα είναι πλήρως λειτουργικοί.

Οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.

Στον σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, στους σταθμούς «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις, ενώ στο «Δημοτικό Θέατρο» είναι σε εξέλιξη εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.

naftemporiki.gr

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η διαμάχη μεταξύ του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα και του προηγούμενου Κώστα Μπακογιάννη σχετικά με τα έργα που αφορούν το γήπεδο του ΠΑΟ και εντάσσονται στο συνολικό έργο της «Διπλής Ανάπλασης».

Το πρώτο διήγημα της Άννας Βαγενά, που σύντομα θα εκδοθεί από τις εκδόσεις «ΌΤΑΝ», γίνεται παράσταση σε μορφή μονολόγου από την ίδια. Πρόκειται για μια τρυφερή ερωτική ιστορία, με πολύ χιούμορ και συγκίνηση, για έναν έρωτα που ήρθε αργά.

Δύο και τρεις εργάσιμες μέρες - συνολικά έως και 6 μέρες με αργίες και Σαββατοκύριακα - πρέπει να περιμένουν όποιοι μεταφέρουν χρήματα από τράπεζα σε τράπεζα και όποιες επιχειρήσεις πληρώνονται από πελάτες τους μέσω τράπεζας στην οποία οι ίδιες δεν έχουν λογαριασμό.

Ανοιχτό «παράθυρο» για την καταβολή του έκτακτου δώρου Πάσχα άφησε (ξενά) ο Υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, καθώς υπογράμμισε πως «αν υπάρχει πλεόνασμα στον δημοσιονομικό χώρο, δεν το κρατάμε για εμάς αλλά το επιστρέφουμε στους φορολογούμενους πολίτες», μιλώντας (15/02) στο OPEN.

Ο αμερικανικός κολοσσός στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης OpenAI aφού «κατέκτησε» τον κόσμο με το ChatGPT, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να παράγει κείμενο που προσπαθεί να μοιάζει γραμμένο από ανθρώπινο χέρι, ανακοίνωσε πως θέτει πλέον σε λειτουργία την εφαρμογή Sora (που στα ιαπωνικά σημαίνει «ουρανός»), η οποία θα έχει τη δυνατότητα να...

Πρόσκαιρα βελτιωμένος θα είναι ο καιρός την Πέμπτη (11.01.2024), με τη θερμοκρασία να σημειώνει μικρή άνοδο και τους ανέμους στο Αιγαίο να εμφανίζουν μερική εξασθένηση, ενώ βροχές αναμένονται από το απόγευμα στα νότια, καθώς και λίγα χιόνια στα ορεινά.

Ένα πρωτότυπο σύστημα διαχείρισης του στόλου του ΟΑΣΘ, ώστε να βελτιωθεί η Αστική Συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, αλλά και το πρωτοποριακό σύστημα ηλεκτρονικής ειδοποίησης των προϊόντων που έληξαν και μπορούν να κομποστοποιηθούν, είναι μερικές μόνο από τις ιδέες των φοιτητριών και φοιτητών του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του ΔΙΠΑΕ που θα...

Σε κλίμα συγκίνησης στην κατάμεστη αίθουσα του θεάτρου «Άννα Συνοδινού» στο Πολυδύναμο Κέντρο «Μίκης Θεοδωράκης» τελέστηκε η ορκωμοσία της νέας Δημάρχου Ιλίου Ανδριάνας Αλεβίζου Κουκουβίνου και των δημοτικών συμβούλων.

Η μουσική και τα τραγούδια που σφράγισαν το «Ρεμπέτικο», την ταινία-σταθμό στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, παρουσιάζονται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σαράντα χρόνια μετά. Την Τετάρτη 17 και την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στις 8 το βράδυ, ο Σταύρος Ξαρχάκος, μαζί με είκοσι μουσικούς, τραγουδιστές και ψάλτες, μάς μεταφέρει τη συγκίνηση, το φως,...

Το κοινοβούλιο της Νότιας Κορέας υιοθέτησε σήμερα νομοσχέδιο για να μπει τέλος στην πρακτική της βρώσης και της πώλησης κρέατος σκύλου, μια κίνηση που θα καταστήσει παράνομη μια αμφιλεγόμενη πρακτική αιώνων, καθώς αυξάνεται η υποστήριξη προς τα ζώα συντροφιάς.