3+1 οφέλη» κατά το διάστημα των θερινών «αποδράσεων

2018-06-12

Τα «μυστικά» για πραγματική ξεκούραση και διάλειμμα από το καθημερινό άγχος ώστε να ξαναγεμίσουν οι μπαταρίες

Συχνά τίθεται το ερώτημα: Πώς ορίζουμε τις διακοπές; Ποια είναι τα στοιχεία που θα μας κάνουν να ανανεωθούμε πραγματικά; Πώς θα κάνουμε διακοπές, κάνοντας κυριολεκτικά διακοπή από το πρόγραμμα της καθημερινότητας χωρίς άγχος;

Διακοπές σημαίνει να αλλάξουμε τη ροή της καθημερινότητάς μας, να διακόψουμε τη ρουτίνα μας και να αφιερώσουμε χρόνο σε δραστηριότητες με τις οποίες κατά τη διάρκεια της χρονιάς δεν έχουμε τη δυνατότητα να ασχοληθούμε.
Οσον αφορά τη δουλειά, χρειάζεται και βοηθά να απέχουμε από επαγγελματικά καθήκοντα και ευθύνες.
Αν χρειάζεται να εργαστούμε στις διακοπές, τότε αυτό πρέπει να γίνει με συγκεκριμένο ωράριο.
Οι διακοπές δεν είναι απαραίτητα οι εξωτικοί προορισμοί, οι φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ. Διακοπές είναι το διάλειμμα από τη ρουτίνα, η διακοπή από τον προκαθορισμένο καθημερινό προγραμματισμό, η αλλαγή παραστάσεων και η ουσιαστική επαφή με τον εαυτό μας και με τους άλλους. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί σε έναν προορισμό που θα επιλέξουμε, ο οποίος μας εκφράζει και θα μας χαλαρώσει.
Μια έρευνα, υπό τον καθηγητή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κορνέλ των ΗΠΑ Τόμας Γκίλοβιτς, ανοίγει μια άλλη προοπτική και δείχνει ότι η προσμονή της ξεκούρασης μας κάνει πιο ευτυχισμένους απ' ό,τι το διάστημα των διακοπών!

Αποσυμπίεση

Η προσμονή για τις διακοπές προσφέρει περισσότερη χαρά σε κάποιον, επηρεάζοντας τα συνολικά επίπεδα της ευτυχίας του, απ' ό,τι η εξόρμηση καθαυτή αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η καθημερινότητα της εποχής μας είναι απαιτητική και οφείλουμε να αποσυμπιεζόμαστε για να αντεπεξέλθουμε με συνέπεια σε όλους τους τομείς της ζωής.
Ενα επιτυχημένο σλόγκαν λέει: «Για να επιτύχεις τους στόχους της ζωής σου πρέπει να έχεις πειθαρχία, συγκέντρωση, οργάνωση και να κάνεις τακτικές διακοπές».

«3+1 οφέλη» κατά το διάστημα των θερινών «αποδράσεων»

1 Μειώνουν το άγχος. Το άγχος αποτελεί πρόβλημα για τους περισσότερους ανθρώπους. Οι διακοπές, λοιπόν, αποτελούν τον ιδανικό χρόνο για να σταματήσει το άτομο, έστω για λίγες ημέρες, να έχει άγχος. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι το άτομο επιστρέφοντας από τις διακοπές του εμφανίζει λιγότερο άγχος για τις επόμενες τρεις εβδομάδες.

2
Βελτίωση πνευματική. Το μυαλό μας, όπως ακριβώς και το σώμα μας, δεν μπορεί να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις όταν είναι εξαντλημένο και κουρασμένο.
Οι διακοπές δίνουν τη δυνατότητα στον νου να αποφορτιστεί και να γίνει πιο αποτελεσματικός. Το μυστικό, όμως, για να συμβεί αυτό είναι το άτομο να αποκοπεί όχι μόνο σωματικά, αλλά και πνευματικά από τις δραστηριότητες της καθημερινότητάς του.

3
Οι οικογενειακές σχέσεις. Οι διακοπές αποτελούν την καλύτερη στιγμή για να έρθουμε σε επαφή με τους ανθρώπους που αγαπάμε και να φροντίσουμε τη σχέση μας. Ερευνες αποδεικνύουν ότι οι εντονότερες αναμνήσεις όλων των ανθρώπων προέρχονται από την περίοδο των διακοπών, τα άτομα που πάνε διακοπές με τον σύζυγο/σύντροφό τους βιώνουν περισσότερη ευτυχία και καλύτερη επικοινωνία με τον σύντροφό τους.

4
Καλοκαιρινή απόλαυση. Η ζωή δεν είναι μόνο στρες, πίεση και προβλήματα. Το άτομο έχει την ανάγκη να ασχολείται με δραστηριότητες που του αρέσουν και το ολοκληρώνουν ως άνθρωπο, να μιλήσει, να διασκεδάσει, να έρθει σε επαφή με τη φύση και μετά να επιστρέφει ξεκούραστος και ανανεωμένος ψυχικά και σωματικά στην καθημερινή ζωή του.
Οι διακοπές τού δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίσει νέους ανθρώπους, να επισκεφτεί μέρη που πάντα ονειρευόταν να απομακρυνθεί από τα προβλήματα και να μην έχει κανένα συγκεκριμένο καθημερινό πλάνο υποχρεώσεων, παρά μόνο αυτών που επιλέγει και το χαροποιούν με αυτούς που αγαπά!

Σοφία Π. Μιχαλοπούλου 

MSc Κλινική Ψυχοπαθολόγος -
Ψυχοθεραπεύτρια
Universite Paris VIII - St. Denis - Vincennes, France

www.michalopoulou.gr

www.facebook.com/ 

Πηγή: Espressonews.gr

Τόσο τα ζευγάρια, όσο και οι αδέσμευτοι, πιθανότατα κάνουν την ίδια ερώτηση στον εαυτό τους: «Πόσο σεξ είναι το... νορμάλ να κάνω ανά εβδομάδα;» Ο «μαγικός» αριθμός εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως ο τρόπος ζωής, η υγεία του καθενός, η σεξουαλική συμπεριφορά και η ηλικία.